piątek, 8 kwietnia 2016

PPP: nietypowe kolekcje

Tydzień leci za tygodniem, ani się obejrzałam, a kolejny piątek w kalendarzu.
Dzisiaj w piątkowej porcji inspiracji kilka nietypowych kolekcji, które są ozdobami wnętrza.
Źródło: Country Living 2009/03
Jestem fanką takich dziwactw, daleko im do kopiowania akurat modnego jedynie słusznego stylu wnętrzarskiego. Powyżej imponująca kolekcja trzepaczek do dywanów, zamiast oklepanej galerii obrazków na klatce schodowej. Genialne!
Poniżej kolekcja starych, ciekawych kluczy. Kiedyś nawet o tym sama myślałam, ale obiektów do kolekcji nie posiadałam, a wszystkie stare, małe klucze na stanie, mają swoje meble i ciągle są w użyciu.
Źródło: Country Living 2009/03
Sama nie posiadam jakiejś wyraźnej kolekcji, u mnie jest więcej chaosu. Może kiedyś dopadnie mnie taki konkretny świr, wtedy na pewno się tym pochwalę.
Kilka bardzo interesujących pomysłów na COŚ na ścianę:

1. Fantastyczna kolekcja metalowych tac, mają wspólny mianownik: są czarne i we wzory kwiatowe. Pomysł na piątkę z plusem!

Źródło: Country Living USA 2014/10

2. Galeria obrazkowa - nic wymyślnego ani odkrywczego, ale podoba mi się kolorystyka całości - bardzo przemyślana i styl: wszystkie obrazki nawiązują do orientu. Bardzo klasyczne i spokojne wnętrze.

3. Kapelusze w holu zdecydowanie ożywiają pomieszczenie, całość bardzo w moim ulubionym stylu angielskim. Podoba mi się idea antycznego biurka jako konsoli pod lustro.
źródło: Homes & Antiques 2014/12
4. Ciekawa sypialnia: proste meble, do których fantastycznie pasuje barwny quilt z etnicznych tkanin. Kolekcja luster w delikatnych ramkach bardzo na miejscu, wszystko dopasowane i dopracowane. 
źródło: House Beautiful UK 2014/03
5.....i na deser pomysł na "cosie" ozdobne..... 
Któż by nie chciał przygarnąć kolekcji skórzanych pudeł, teczek i kuferków??? Zdjęcie zachowałam głównie jako pomysł na urządzenie konsoli. Moja konsola stoi za sofą, na niej rośliny, pod spodem trochę czasopism, kosz, poduchy i koc. Kiedyś zmieni miejsce użytkowania, kufrów nie będę miała, ale lampa na pewno się na niej znajdzie.
źródło: House & Antiques 2015/03
A Wy? Zbieracie coś nietypowego, jak odnosicie się do kolekcjonowania przedmiotów? Jestem ciekawa Waszych opinii.

6 komentarzy :

  1. Po przeczytaniu Twojego ostatniego zdania rozejrzałam się po pokoju, potem przeszłam po domu i niestety muszę stwierdzić, że nie zauważyłam niczego, co mogłabym nazwać kolekcją. Mnóstwo różnych pierdółek, milion przydasi i "ślicznychrzeczyktóremusiałammieć", ale kolekcji brak. Gdyby nie stanowczy opór mojego M. mogłabym zapędzić się i zgromadzić więcej zegarów, które przyciągają mnie nieustannie, w sklepach, na starociach itp. Nie wiem nawet dlaczego tak mnie fascynują. Ale Małż już reagował alergicznie na kolejny przynoszony do domu egzemplarz, więc poprzestałam na ośmiu porozrzucanych po domu...
    Może jednak nagle dopadnie mnie jakaś potrzeba i oszaleję na punkcie czegoś, co zacznę kolekcjonować ... kto wie.
    Tymczasem otoczona tykaniem czterech zegarów pozdrawiam Cię cieplutko z zacisza mojego gabinetu.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zegary są genialne (8 to już prawdziwa kolekcja)!!!!! jak kogoś nie przeraża cykanie. Sama się łapię na tym, że chętnie dokupiłam kilka skrzynkowych do mojego samotnika. A jeszcze jakby się taki trafił w orzechu, żeby poćwiczyć politurowanie, to byłaby pełnia szczęścia!
      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę dobrego tygodnia!

      Usuń
  2. Z natury jestem kolekcjonerką, ale moje kolekcje to nic wyszukanego i oryginalnego. Od ponad 20tu lat zbieram stare porcelanowe filiżanki, od niedawna różane mleczniki. Mam lekkie zboczenie w kierunku oleodruków i jeszcze trochę innych odchyleń od normy, ale nie są one szkodliwe dla otoczenia :-)Trzepaczki mnie wzruszyły !
    Pozdrawiam niedzielnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyt skromna jesteś, te Twoje skorupy mają niesamowity urok, a oleodruki podziwiam. Zawsze jak zrobisz zdjęcie z jakąś aranżacją z porcelaną, mam ślinotok - pięknie u Ciebie.
      Ściskam!

      Usuń
    2. Zbyt skromna jesteś, te Twoje skorupy mają niesamowity urok, a oleodruki podziwiam. Zawsze jak zrobisz zdjęcie z jakąś aranżacją z porcelaną, mam ślinotok - pięknie u Ciebie.
      Ściskam!

      Usuń
  3. Ja zbieram angielskie czajniczi w rztałcie domków.i TEGO MAM CZTERY PEŁNE PÓLY.
    Musze sfotografowac klucze od Chaty. Jest pęk - chyba z siedmiu takich stareńkich. Dwa otwieraja drzwi a reszta??
    Ale były razem ,kupiłam z domem wiec nie wyczepiam.
    Kaplusze u mnie tez tak wiszą,,, i co zabawne wiele osób zwraca na nie uwage... I nie ma sie co dziwic. Budowa, oko cyklonu a tu sciana kapeluszy.
    pozdrawiam serdeczie

    OdpowiedzUsuń