poniedziałek, 30 czerwca 2014

Wieczorne guacamole

Nie będę się rozpisywać o diecie i cholesterolach. Awokado w menu! - jak ktoś jest sercowcem, to wie, co jest na rzeczy.
Moje pierwsze guacamole (bardziej sałatka niż sos) zrobiłam w piątkowy wieczór. Pierwsze i na pewno NIE OSTATNIE. Wyszło pysznie!

Składniki:

  • 3 owoce awokado - wybierałam takie, które są miękkie z góry, gdy je się delikatnie naciśnie palcem
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku (dałam dwa ząbki, my z tych czosnkolubnych)
  • 3 małe pomidorki koktailowe
  • 1 papryczka chilli (ja wzięłam 2/3 pepperoni, bałam się nadmiaru "ognia")
  • pół pęczka pietruszki
  • sól do smaku (dałam szczyptę do siekanego czosnku)
  • sok z limonki (lub cytryny)

Przyrządzanie:

  • awokado przekroić na pół, wyjąć pestkę, obrać - z dojrzałego awokado skórka schodzi bardzo łatwo - palcem można ją podważyć i ściągnąć;
  • 2 szt. awokado rozdrobnić widelcem, trzecie pokroić na cząstki
  • posiekać cebulę, czosnek (z solą), paprykę, pomidorki i pietruszkę
  • wymieszać, doprawić sokiem z limonki (cytryny)
Proste, szybkie do wykonania i bardzo smaczne, na dodatek zdrowe. Wspaniale smakuje na razowcu.
Przymierzam się także do zrobienia masła z awokado - zastąpienie masła margaryną (utwardzaną nie wiadomo jakim cholerstwem) dla mnie to nie jest rozwiązanie. Lepiej już nie jeść go wcale.
A teraz szybka fotorelacja :-)






Zdjęcia zadowolonego męża nie zrobiłam - a szkoda!
Jeszcze mała uwaga - jak ktoś chce przechowywać guacamole dłużej w lodówce, to zamiast mieszać z sokiem z cytryny, należy skropić obficie guacamole po wierzchu.

7 komentarzy :

  1. Och uwielbiam avocado, ja robię prosto z czosnkiem, solą i sokiem z cytryny, z razowcem faktycznie super, ale i bez niego rewelacja.
    Narobiłaś mi smaczku, wygląda super i smakuje pewnie jeszcze lepiej.....

    Ściskam :)

    PS. A Twoje deski wprost uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś dawno temu jadłam i mam jakiś mglisty mdły smaczek w wspomnieniach...odkrywam teraz awokado na nowo :-)). Takie proste z czosnkiem solą to właśnie ludzie nazywają "masełkiem" z awokado.

      Usuń
  2. Muszę wypróbowac, wstyd się przyznac, że nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pewnie też było by dalej omijane szerokim łukiem, ale mąż ma zakaz stosowania masła i innych tłuszczy zwierzęcych - trzeba kombinować zdrowy zamiennik.

      Usuń
  3. Awokado to moje osobiste odkrycie tego sezonu - mogę je jeść w ilościach nieprzyzwoitych. Najchętniej posypane solą i pieprzem. Dziękuję za przepis, na pewno wypróbuję. Wygląda smakowicie. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam, że wszyscy już znają guacamole ;-)) Prześladuje nas - w ulubionym filmie rodzinnym "Minionki rozrabiają" bohater topił smutki w guacamole...polecam i potrawę i film.

      Usuń
  4. a ja jeszcze nigdy nie jadłam awokado...a tu takie smakowitości:))

    OdpowiedzUsuń